Menu Content/Inhalt
Strona Główna
- Promujemy zdrowy styl życia PDF Drukuj Email
Wpisał: Karolina Wroniecka   
 

Promujemy zdrowy styl życia”


W ślad za Finami i wieloma krajami Europy, również do nas wkracza niezwykle dynamicznie nowa forma aktywności ruchowej NORDIC WALKING. Nordic Walking to nic innego jak naturalny marsz wzbogacony techniką odpychania się od podłoża za pomocą specjalnie skonstruowanych kijków. Można go uprawiać zarówno nad morzem, w lesie, parku czy w górach - przez cały rok. Ważne, aby rozpocząć pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije do wzrostu.

Certyfikat instruktora

Na zachodzie Europy ludzie chodzą z kijkami do pracy, zamiast jeździć autobusem. U nas powoli przyjmuje się ten nowy sport, chociaż parę lat temu ludzie reagowali na taki widok wielkim zdziwieniem. Dziś już nikogo nie dziwi ich widok w miejskich parkach lub lasach. Nordic walking cieszy się coraz większą popularnością zarówno wśród młodzieży, jak i seniorów. To sport dobry dla każdego: nie wymaga drogiego sprzętu, długich przygotowań i wyjątkowych predyspozycji.

Od października pod okiem naszego instruktora Łukasza Karnowskiego ruszamy na spacerki. Wszystkich pracowników, którzy chcą skorzystać z tej formy aktywnego wypoczynku serdecznie zapraszamy.


DLACZEGO NORDIC WALKING?


    * Jest łatwy i szybki do nauczenia!

    * Dobry dla każdej grupy wiekowej!

    * Także dla sportowo niewyćwiczonych!

    * Możliwy do uprawiania wszędzie i o każdej porze roku!

    * Jest bezpieczny i prosty w opanowaniu!

    * Bardzo „towarzyski”!

    * Relaksuje i poprawia nastrój!


KORZYŚCI ZDROWOTNE:


    * Angażuje do ruchu aż 600 mięśni, co stanowi 90% układu mięśniowego

    * Pozwala spalić 400 kalorii na godzinę

    * Odciąża stawy kończyn dolnych i kręgosłupa aż o 5 kg na każdy krok.

    * Buduje gorset mięśniowy wokół kręgosłupa

    * Doskonale kształtuje sylwetkę, przede wszystkim talię i pośladki

    * Wzmacnia serce, wspomaga pracę układu krążenia i układu limfatycznego

    * Wzmacnia mięśnie oddechowe

    *pomaga utrzymać równowagę

    * Kształtuje koordynację

    * Jednocześnie ćwiczy siłę, wytrzymałość i gibkość.

    * Zwiększa odporność organizmu.


Umiejętne użycie kijów powoduje niezwykle korzystne odciążenie nóg i rozłożenie obciążenia związanego z ruchem na nogi, ręce i tułów. Marsz z kijami, przy zastosowaniu prawidłowej techniki stymuluje ok. 90% mięśni ciała. Dla porównania: przy pływaniu 65%, joggingu 60%, jeździe na rowerze 40%. Fachowo prowadzony trening stanowi jedną z najkorzystniejszych form wysiłku ze względu na odchudzanie i usprawnianie narządu ruchu. Każda z osób oczekująca innego efektu w nordic walking znajdzie tu swoje oczekiwania bez problemu. Jedni docenią zbawienne skutki odchudzające, inni z kijami przejdą 20 km czując zmęczenie nóg zaledwie takie jak przy 3 – 4 km, wreszcie ci, którzy na co dzień stronią od ruchu odczują efekt odciążenia stawów kończyn dolnych i kręgosłupa nawet do 30%, przez co z kijami poczują, że mogą „zdobywać góry”.


 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »